Een relatiegeschenk is een belangrijk reclamemiddel voor ondernemers om aan klanten te geven. Met een relatiegeschenk bedank je jouw klanten voor het feit dat ze jouw producten of diensten afnemen. Maar relatiegeschenken kunnen ook voor potentiële klanten een belangrijke rol spelen en ervoor zorgen dat ze bij jou klant worden. Relatiegeschenken zijn vaak leuke hebbedingetjes, zoals een pen of een zonnebril, maar wat bedrijven vaak vergeten is een boodschap toe te voegen aan een relatiegeschenk. Zonder een dergelijke boodschap vergeten mensen al snel waarom ze jouw geschenk hebben gekregen. Verrijk daarom je relatiegeschenken met een flyer.

Door middel van een flyer aan een relatiegeschenk te hangen, informeer je jouw (potentiële) klanten van je producten en/of diensten. Je kunt natuurlijk een flyer gewoon bij een relatiegeschenk stoppen, maar je kunt de flyer ook op creatievere wijzen verwerken. In dit artikel geven we je een aantal tips hoe je een relatiegeschenk kunt verrijken met een flyer. De kunst is om op te vallen met je flyers!

Gebruik een flyer als fleshanger

Een flyer in een andere vorm valt meer op dan een standaard A6 of A7 flyer. Wanneer je voor een flyer kiest in de vorm van een fleshanger, dit wil zeggen dat de flyer voorzien is van een gat, hierdoor kun je de flyer aan allerlei voorwerpen hangen. Verhuur jij hotelkamers en wil jij jouw gasten verrassen met een fles wijn bij binnenkomst op hun kamer? Hang er dan een flyer aan en informeer je gasten over extra services die ze kunnen afnemen. Bijvoorbeeld een schoonheidsbehandeling of massage.

Flyer als verzamelobject

Wil je jouw kennis graag delen met je klanten? Laat dan een serie flyers drukken waarin je bijvoorbeeld een lekker recept of tips deelt met je (potentiële) klanten. Zo kan je doelgroep de flyers sparen. Op deze manier worden je flyers niet weggegooid en onthouden je (potentiële) klanten beter je naam.

Het geven van een relatiegeschenk is leuk, maar de kunst is om het geschenk ook in te zetten als promotioneel artikel. Hierdoor weten de ontvangers meteen waar jouw bedrijf voor staat en wat voor diensten je aanbiedt.